reklama

Čas otázek a odpovědí

Doba uzrála, čas oponou trhnul a vůbec, a já pocítil potřebu nějak rekapitulovat a shrnout působení zde a možná i odpovědět na nějaké ty dotazy a připomínky čtenářů... Nejlépe všechno najednou v jednom článku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Proč píšeš na Slovensku?

Takovou otázku kladou dva druhy lidí. První tím opisují nevyřčenou myšlenku "táhni si do Čech na český systém". Pro ně mám odpověď: "Píšu na slovenský systém, navíc česky, proto, abych takové, jako jste vy, co nejvíc prudil!" Druzí se ptají bez postranních významů, prostě je to jen zajímá. Pro ně je určena odpověď druhá, obšírnější:

Loni na jaře jsme se dali do řeči s Tomášem Bellou. Debatovali jsme o slastech administrátorů blogovacích serverů, protože, pokud to náhodou nevíte, bloggeři jsou neskutečná banda a jsou mezi nimi nejen normální lidé, ale bohužel i kromobyčejní pitomci, fanatici, exoti a zoufalci. Od těch, co na upozornění administrátora odpovídají rykem o cenzuře a fašisticko-bolševických manýrech přes všeználky, co každý adminův počin ohodnotí patřičnými slovy ("zbytečné", "špatné", "klesající úroveň"), aniž by věděli co proč a jak bylo třeba udělat, až po zoufalé paranoiky, kteří o smazaném komentáři píšou do Štrasburku, Valnému shromáždění OSN a Ministerstvu vnitra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak. A s těmito lidmi musí admin pracovat. (Už jste poslali Tomáši Bellovi děkovný dopis?) Admin má zodpovědnost za chod a úroveň serveru, ale každé jeho rozhodnutí je pro někoho "nedemokratické" a kdekdo by chtěl o něm "diskutovat". Co to je krucinál za módu - chtít diskutovat s adminem? S adminem se nediskutuje, admin je na serveru druhý po Bohu! Admina buď poslechnete, nebo si hledáte jiný systém! (Už jste poslali Marianně Varjanové kytku?) Navíc musí admin poslouchat žvanění lidí, kteří vědí, jak by to sami dělali mnohem líp, kdyby to uměli a kdyby jim to někdo svěřil. A to, že jim to nikdo nesvěřil, je samosebou pro takové lidi jasná ukázka diskriminace, za kterou může právě onen admin. (Už jste poslali Robertu Dydovi bonboniéru?)

Protože je těžko adminovi snášet strasti života adminského samotnému, navrhlo mi SME, které má adminů tolik, že by s nimi mohlo dláždit, že si s nimi mohu přijít někdy pokecat. Takže jsem se zaregistroval na SME jako "hostující admin", což s sebou přineslo i blog. (Některé požadavky mne vyděsily, třeba to s tou fotkou - kde já vezmu fotku? Nakonec jsem vystříhl cosi z fotky, pořízené v době, kdy náš dobrman byl ještě malé štěně, což se ukázalo jako šťastný nápad, když to dokázalo zprudit i niemandské hovádko z VŠE.)

Tak jsem se tedy ocitl na SME. A když už jsem tu byl, tak jsem si řekl, že zkusím něco napsat, čistě jako pokus, zda jsou na Slovensku komentátoři jiní než v Česku. Nebyli. Stejné moudré rady o tom, co mám psát a jak o tom mám psát. Na podzim jsem ale pocítil potřebu nějak odpovědět Pixymu na jeho článek o Web2.0 a shrnout to, co se nevešlo do komentářů. Pak jsem slíbil, že rozvedu něco, o čem jsem se bavil s Adamem Javůrkem - tak jsem to dal taky sem. Tak vznikly články o komunitách, o socioware, o Web2.0, o stupiditě... A takhle se holt stalo, že jsem psal na slovenský systém. Navíc mám Slováky en bloc celkem rád, rozhodně víc než třeba... No, třeba en bloc Brňáky. (Článek "Hantec a já" tedy určitě nečekejte.)


Když ses tedy přiznal, že patříš mezi tuhle spodinu - můžeš říct, co je pravdy na tom, že admini blogovacích systémů jsou psychopatičtí jedinci, kteří se vyžívají v trýznění uživatelů, jak psal kdosi v diskusi na Respektu?

Znám jen několik adminů blogovacích systémů. Pár tady na SME, pak Dana Dočekala z POOH, Radima Hasalíka z Brouzdej a Adama Javůrka z Respektu. A sebe... Pokud mám tedy upřímně odpovědět, zda jsme psychopati, co se vyžívají v trýznění lidí, tak - JASNĚ, ŽE VÁHÁTE! HE HE HE HE! HE HE! (=psychopatický smích) Já když například nemohu denně zcenzurovat alespoň jednoho bojovníka za svobodu webového prostoru, tak se mnou nic není, propadám depresím z toho, že můj život nemá smysl a musím jít honem do sklepa, kde vězním několik nebohých uživatelů z Bloguje a nutím je klikat na karmu Staníčkovi.

A co se tedy děje, že píšeš takovýhle článek?

Systém blogů SME má pro lidi jako jsem já, pro lidi, které nebaví vnucené diskuse s pitomci, jednu zásadní nevýhodu. Neumožňuje mi kontrolu nad komentáři (možná MNĚ jo, ale nezkoumal jsem to, nechci nějak zneužívat toho, že jsem tu admin). Leckteré otravné výměny názorů mohly skončit dřív než začaly prostým smazáním pitomého příspěvku. Kontrola nad komentáři se ukázala, po extempore s Amadeem a dalšími hovadníky, jako podstatná věc, proto jsem se rozhodl pozměnit systém a obloukem se vrátit tam, odkud jsem přišel. Na svoje stránky, kde mohu kokotovi sdělit, že je kokot, aniž bych porušil pravidla diskusí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chci se zase trošku bavit, hrát si s češtinou, dávat lidem hudební hádanky, a nestojím o nějaké opruzisty. Navíc si potřebuju vyzkoušet drobnou novinku. ;)

Takže už na blog SME nebudeš psát?

Ale to jsem neřekl... Nechám si ho, dá-li Bella, jako místo, kde budu publikovat smířlivé a nekonfliktní články o životě, okořeněné nějakým tím Příběhem. Hlubokým a lidským. Hrát si a jedovatit ale budu jinde. :)

Zkrátka už je čas, abych se přesunul zase o kousek dál a psal něco trošku jiného nějak trošku jinak.

A teď mne omluvte, mám ve sklepě od neděle roztrýzněného uživatele, tak si ho půjdu dotrýznit...

Martin Malý

Martin Malý

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Jsem ochoten diskutovat o spoustě věcí. Nikdy ale nediskutuju o sobě a o svých motivacích s lidmi, kteří mne znají jen z blogu - tedy s valnou většinou z vás. Mějte to na paměti dřív, než mě poctíte svou úvahou na téma "jaký vlastně jsem a proč dělám to co dělám". Zoznam autorových rubrík:  Bavím se na váš účetNemám vás rádPohrdáníVaše bludy na moji hlavuMým analfabetům...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu